29. července 2013

Proč nakupuji v Megapixel.cz

Chtěl jsem si udělat opravdu velkou radost za hotové státnice a rozhodl se, že si po letech focení s Lumixem FZ 50 koupím nějakou pořádnou zrcadlovku.


Moje první "kroky" tak před pár dny směřovaly na www.fotoskoda.cz. S výběrem těla nebyl problém, ale když jsem se pokoušel vybrat objektiv, nejprve zvolil značku a pak i rozsah ohniskové vzdálenosti, smíchaly se mi značky. Po jejich opravě zase neseděly ohniskové vzdálenosti... Prostě se ty volby navzájem nějak resetovaly a správné nastavení bylo o nervy.

Chvilku jsem se s tím pral, ale pak mě to tak naštvalo, že jsem poprvé zavítal na www.megapixel.cz, kde jsem před tím nikdy nenakupoval (u Škody už ano), vyzkoušel stejný postup (tedy volba značky objektivu a ohniskové vzdálenosti) a hle, ono to fungovalo!

Teď už ani nemusíte hádat, kde jsem ten nákup dokončil...

Tento příběh je krásnou ilustrací, jak i drobná chyba v použitelnosti uživatelského rozhraní eshopu může ovlivnit zákazníkovo chování a rozhodnout o tom, kde utratí svoje (nemalé) peníze.

5 komentářů:

  1. Primární přidanou hodnotou Foto Škoda jsou jejich profesionální prodavači/asistenti na prodejně. To je něco, co na webu nelze IMHO nasimulovat. Ale v kontextu použitelnosti ti rozumím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako odborný asistent mi posloužil kamarád, což také není nijak neobvyklé nákupní chování ;)

      Vymazat
    2. A to kdyby měli ještě super web, to by to konkurenci nadali, co?

      Vymazat
  2. Pro me je online nakupovani drahych veci tak neprijemne a nepohodlne (nahrazovat zkouseni ctenim textu a premyslenim), ze vzdycky jedine offline... Ale chapu, ze asi vetsi objem jede v malych polozkach + pro usporu by normalni lide koupili i auto online - a pak ten dobrej eshop dava smysl :).

    OdpovědětVymazat
  3. Ale chapu, ze asi vetsi objem jede v malych polozkach + pro usporu by normalni lide koupili i auto online..

    OdpovědětVymazat