3. dubna 2014

Změnou prostředí ke změně chování

Když se ocitneme v jiném / novém prostředí, chca nechca tomu podvědomě přizpůsobíme i svoje chování. Občas je nám to příjemné, občas není, každopádně toho lze využít a celý princip otočit ve svůj prospěch, tedy k cílené změně vlastního vědomého chování. A já se o to rád pokouším.

Například loni na podzim jsem se při výletu do Skotska dokopal k pravidelnému cvičení a posilování každý den ráno. A pak jsem nějakou dobu pokračoval i po návratu do Čech.

A teď, jak přebývám v Brně, jsem se rozhodl, že budu všude chodit pěšky. A to ne z důvodu, že se mi nechce učit zdejší systém MHD (to taky), ale hlavně proto, že v tom chci pokračovat i po návratu do Prahy a chodit pěšky domů z práce. Z AVG to mám domů krásnou procházkou přes Vyšehrad asi 45 minut, což je jen cca o 10 minut déle než s MHD, takže když nepojedu na kole, zkusím chodit pěšky.

Jestli máte nějaký zlozvyk , kterého se chcete zbavit, nebo naopak návyk, který chcete získat, zkuste si změnu života naplánovat spolu se změnou prostředí. Mě to pomáhá, třeba tenhle trik zabere i na vás.

Žádné komentáře:

Okomentovat