Předně musím napsat, že tenhle styl poznámek používám pouze pro evidenci úkolů, nikoliv kalendářních termínů - vše, co má datum, zapisuji do elektronického kalendáře. Ale vše ostatní, co se prostě "musí někdy udělat," si zapisuji ručně (protože je to pro mne zatím nejrychlejší a nejpohotovější metoda) následujícím způsobem:
- Používám bloky se čtverečkovaným papírem. Kromě toho, že se do něj dobře zapisuje, taky se do něj taky snáze skicují nápady.
- Úkoly zapisuji ob řádek, aby se do volných řádků daly napsat doplňující poznámky, případně související úkoly.
- Každý řádek s novým úkolem začínám nakreslením prázdného čtverečku (něco jako unchecked checkbox).
- Za čtverečkem následuje stručný popis úkolu. Pokud potřebuji další podrobnější poznámky k úkolu, napíšu si je na extra stránku v bloku. Nemíchám úkoly s poznámkami dohromady.
- Když úkol začnu řešit (nebo jej deleguji dál), škrtnu čtvereček jednou diagonálně. Tak poznám, že už se s úkolem něco děje.
- Naopak, když už úkol řešit nemusím, tak přeškrtnu celý řádek s úkolem vodorovně.
- A když je úkol hotový, přeškrtnu podruhé čtvereček diagonálně, takže je z toho X jak ve Sportce.
- Pokud náhodou potřebuji nějaký úkol hodně zvýraznit, použiji prostě zvýrazňovač, kterým vybarvím "checkbox," ale to nedělám moc často :)
Tak a to je celé. Vím, není to žádná věda, ale přesto mi to pomáhá udržet pořádek v hlavě. Zkuste to, třeba se vám to začne líbit. A nebo mi do komentářů prosím napište, jak si zapisujete úkoly vy?
Řeším ToDo v mailu (do kterého mi chodí i notifikace z různých služeb a vyjímečně napíšu i mail s úkolem sám sobě).
OdpovědětVymazat1. Jako ToDo je v Thunderbirdu přímo label. Zmáčknu tedy klávesu 4, mail se zbarví oranžově a od té doby je viditelný ve virtuální složce ToDo.
2. Když je hotový, zmáčknu 0 a tím se zase odznačí.
(obdobně mám ještě label ToDoBanka s věcmi k zaplacení, který má vlastní virtuální složku)