20. června 2014

ToDo dle BoBa

Nejsem sice žádný expert na GTD metody, ale asi už od střední školy používám a vylepšuji svůj vlastní "systém" na evidenci úkolů. A protože jsem zjistil, že se tento můj systém líbí i lidem kolem mě, zkusím se o něj podělit také s vámi, třeba se vám bude hodit, jak je jednoduchý.

Předně musím napsat, že tenhle styl poznámek používám pouze pro evidenci úkolů, nikoliv kalendářních termínů - vše, co má datum, zapisuji do elektronického kalendáře. Ale vše ostatní, co se prostě "musí někdy udělat," si zapisuji ručně (protože je to pro mne zatím nejrychlejší a nejpohotovější metoda) následujícím způsobem:

  • Používám bloky se čtverečkovaným papírem. Kromě toho, že se do něj dobře zapisuje, taky se do něj taky snáze skicují nápady.
  • Úkoly zapisuji ob řádek, aby se do volných řádků daly napsat doplňující poznámky, případně související úkoly.
  • Každý řádek s novým úkolem začínám nakreslením prázdného čtverečku (něco jako unchecked checkbox).
  • Za čtverečkem následuje stručný popis úkolu. Pokud potřebuji další podrobnější poznámky k úkolu, napíšu si je na extra stránku v bloku. Nemíchám úkoly s poznámkami dohromady.
  • Když úkol začnu řešit (nebo jej deleguji dál), škrtnu čtvereček jednou diagonálně. Tak poznám, že už se s úkolem něco děje.
  • Naopak, když už úkol řešit nemusím, tak přeškrtnu celý řádek s úkolem vodorovně.
  • A když je úkol hotový, přeškrtnu podruhé čtvereček diagonálně, takže je z toho X jak ve Sportce.
  • Pokud náhodou potřebuji nějaký úkol hodně zvýraznit, použiji prostě zvýrazňovač, kterým vybarvím "checkbox," ale to nedělám moc často :)

Tak a to je celé. Vím, není to žádná věda, ale přesto mi to pomáhá udržet pořádek v hlavě. Zkuste to, třeba se vám to začne líbit. A nebo mi do komentářů prosím napište, jak si zapisujete úkoly vy?

1 komentář:

  1. Řeším ToDo v mailu (do kterého mi chodí i notifikace z různých služeb a vyjímečně napíšu i mail s úkolem sám sobě).

    1. Jako ToDo je v Thunderbirdu přímo label. Zmáčknu tedy klávesu 4, mail se zbarví oranžově a od té doby je viditelný ve virtuální složce ToDo.

    2. Když je hotový, zmáčknu 0 a tím se zase odznačí.

    (obdobně mám ještě label ToDoBanka s věcmi k zaplacení, který má vlastní virtuální složku)

    OdpovědětVymazat