27. dubna 2014

Sny, létání a strach

Naučit se létat byl můj sen asi od 12 let.

Na paraglidingu létám od podzimu 2005, na jaře 2006 jsem si udělal pilotní průkaz a pořídil vlastní křídlo (díky za pomoc Sezname) a splnil si tak svůj sen. Nejsem sice vynikající pilot, ale mám už něco za sebou (pár přeletů v Čechách, pár výletů do slovinských Alp, trénink krizových situací nad jezerem ve Francii - přehrát na YouTube, to byla fakt sranda). Všechno se mi to líbilo, všechno mě to bavilo, ale protože člověk má lítat v pohodě a ne ve stresu, dal jsem si kvůli škole víc než dva roky pauzu. Můj sen se mi vytratil. Až do dneška.

Dnes ráno jsem se probudil s pocitem, že by to zase šlo. Zabalil se a vyrazil na Ranou. Byl tam vcelku nával, asi 20 pilotů a všichni čekali, zda přijde ten správný vítr. A bylo krásně, sluníčko svítilo, já nikam nespěchal, totální pohoda. Jenže ten správný vítr nepřišel...

Nakonec jsem udělal jen dva cvičné slety (jeden start na berana, druhý na kříž, přistání přesné a na baletku, pro ty, co tomu rozumí) a pokaždé byl za pár desítek sekund zpátky na zemi. Z pohledu běžných paraglidingových výkonů totální nic, z mého pohledu totální euforie.

Měl jsem totiž strach, jak mi to půjde a jak mi ve vzduchu bude, zda zažiju znovu svůj sen. A tak jsem se pekelně soustředil a šlo mi to dobře a ve vzduchu mi bylo fajn. Vlastně nádherně. Začal se mi vracet můj sen :)

Pečujte o své sny, které jste si už splnili, aby se vám nevytratily a nemuseli jste o ně znovu těžce bojovat. A nezapomeňte, že strach je to, co nás udržuje v pozoru a zajišťuje tak naše přežití (nejen ve vzduchu, ale třeba i na silnici). Nebojte se bát se.


Žádné komentáře:

Okomentovat