23. dubna 2015

Dokážete zachránit život?

Dostali jste se už někdy v životě do situace, že jste někomu potřebovali poskytnout první pomoc, protože byl v ohrožení života? Že ne? Tak to gratuluji! A jste si jisti, že se vám to nikdy nestane? To si asi nemůže být jist nikdo... Pokud chcete být alespoň trochu připraveni, čtěte dál. Nedávno jsem totiž úspěšně absolvoval úplně a naprosto úžasný kurz první pomoci a proto jsem se vám rozhodl o něm napsat trochu podrobněji.



Jednalo se o rekvalifikační kurz první pomoci v rozsahu 42 hodin, což je asi 4 a půl dne intenzivní teorie a hlavně i tréninku praxe pomocí zážitků. Po jeho absolvování se stanete kvalifikovanými zdravotníky pro zotavovací akce pro děti a mládež (dle §8 zákona č. 258/2000 sb.). To znamená, že nejen můžete dělat zdravotníka na táboře nebo na lyžáku a podobných akcích, ale hlavně vás kurz podle mě perfektně připraví i na zvládání nástrah případné první pomoci v dosahu civilizace (existují i mutace kurzu pro horaly či vodáky, na kterých už se více klade důraz na to, že sanitka do 20 minut nepřijede a záchranáři dorazí třeba až za pár hodin).


A co jsme se všechno učili? Skoro všechno: od resuscitace, přes zastavování masivního krvácení, až po pořádné ošetření drobnějších poranění i identifikaci a řešení jiných problémů (dýchacích, zažívacích atd.) A nejen že jsme se to učili, vše jsme si pořád dokolečka a dopodrobna zkoušeli na simulovaných situacích (od omdlení až po velké havárie).


Pro koho je kurz vhodný? Nejraději bych napsal pro všechny, ale obzvlášť bych ho doporučil všem, kdo se pohybují v blízkosti dětí a/nebo vedou byť jen trochu aktivnější život. A všem řidičům taky - nikdy nevíte, kdy se náhodou ocitnete u nějaké nehody (nemusíte přímo bourat, stačí jako svědek a máte povinnost poskytnout první pomoc, tak si myslím, že je dobré, vědět jak).


Ani po tomto intenzivním kurzu si netroufám tvrdit, že dokáži zachránit lidský život, ale tak nějak cítím, že moje šance sakra hodně stouply. A to nejdůležitější, co jsem se naučil je, že můj vlastní život je to nejcennější, co mám a taky bych si na něj měl dávat sakra bacha! Takže neváhejte a hlašte se na nejbližší termín Zdrsem.

Žádné komentáře:

Okomentovat